mandag den 17. august 2015

Smadredamen


I weekenden fik jeg tilnavnet "Smadremanden" af Gemalen.  Gad vide hvorfor...?

Kunne det måske være fordi jeg fjernede en lille smule af interiøret i campingvognen?
Gemalen var på en "lille" cykeltur på 210 km.  Træner til Århus-København først i september, så jeg var efterladt alene med en skruetrækker og et brækjern...

Lørdag sidst på eftermiddagen...  Magasinerne er fjernet. Klar til at bygge "udtrækssofa" i campingvognens fjerneste ende.


Køkkenet er pillet ned (Tak til Gemalen). Nyindkøbt komfur/gasovn-kombination er ankommet.  Hjemmebag på campingturen...  Wooot!

Smadremandens bunke efter lørdagen...

Søndag aften...  Her er lidt mørkt... men af gode grunde er strøm og gas ikke sluttet til i campingvognen.
Gasvarmeanlægget er fjernet, hvilket kun krævede et enkelt snitsår på Gemalens hånd. Led Satan af en installation udført i skarpt metal med kanter strittende ud i alle retninger. 
Ovnen erstattes af en lille elradiator til de køligste dage. Vi skal ikke campere om vinteren - og jeg er sikker på, at jeg sover roligere om natten med en gasinstallation mindre.  


Toiletrummet inspiceres af Ida...

 
Interiøret er fjernet, så vi kan lægge gulv.
Og nej... vi skal ikke have toilet i "stuen"...  Men det var lige der det endte i går aftes, før sofaen kastede sig på ryggen af mig. 
"Dineren" er fjernet - igen for at kunne lægge gulvet i et stykke.
 
Ungernes "Køjerum"... Stripped naked.

 ... og en lille, bitte bunke efterladt af "Smadremanden" eller hans kone. Alt det, der ikke skal tilbage i campingvognen.  Vi har da lettet den gamle dame for et par kilo.

Nu er vi klar til at gøre rent. Vaske det hele ned i grundrens, slibe, slibe, slibe og spartle en smule... og så skal det hele have 3 lag maling, før vi lægger gulvet.
Måske man skulle tage en feriedag?  :-)

3 kommentarer:

  1. Hold da op - sikke et arbejde. Fantastisk at I har mod og energi til det. Det turde jeg aldrig give mig i lag med. Fortsat god arbejdslyst - jeg glæder mig til at se arbejdet skride frem.

    SvarSlet
  2. jeg glæder mig så meget til at se jeres renoverede campingvogn. Det er hårdt arbejde - men sliddet værd.

    SvarSlet
  3. Smadredamen fra Hvidovre kaldes du! Hæ hæ! Og så glæder jeg mig til at se resultatet, når I er færdige med at smadre og male og alt det andet. Måske kan syklubben tage på tur i diner-vognen! :) ;)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz