lørdag den 3. august 2013

Strawberry Eton mess

Simple does it - og det er et princip, jeg ganske ofte forsøger at efterleve, når jeg laver mad.  Jeg kan godt lide, at man kan smage de enkelte råvarer - f.eks. i en salat - og at der ikke er alt for mange smagsindtryk, der blot bliver en underlig masse.

Det var nok også derfor, at jeg med stor begejstring spiste dessert den første aften i London.  Vi kom sent frem til hotellet - og gik derfor lige ned om hjørnet og fandt den første den bedste restaurant.  "Frontline". 

Strawberry Eton mess.  Egentlig et lidt sjovt navn - men jeg har ikke fået ret mange jordbær i år, så det fristede. 

Oh...  så godt det var.  Så godt, at jeg med det samme sendte min lillebror - familiens gourmand - en besked, og anbefalede det. 

Da vi kom hjem besluttede vi, at det skulle vi også have til dessert, når Farmor og Farfar kom for at aflevere ungerne efter ferieopholdet.   Here goes:

Strawberry Eton mess   (5-6 personer)

2 bk. gode jordbær - renset og skåret i mundrette stykker
 

1 ps. marengskys skåret over i halve
(Det bliver sikkert endnu bedre, hvis du har tid til at bage marengsen selv)


1/4 - 1/2 liter piskefløde - pisket til skum.
Evt. lidt vanille  (Jeg brugte vanillepasta)



Bland.   Pynt evt. med lidt friske jordbær eller lidt citronmelisse


Spis.  

Nyd det. 

:o)

1 kommentar:

  1. Det er altså også bare vores yndlingssommerdessert. Mmmm :-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz