torsdag den 8. august 2013

Sprittet frugt

Det er lige nu, at havens buske kaster lækkerier i nakken af os.  Marmelade i lange baner bliver kogt - men der er så meget andet spændende, man kan bruge frugten til.

Igennem længere tid havde jeg haft lyst til at prøve mig med en omgang Rumtopf - og da der endelig blev fremskaffet en rom med en høj nok promille, kastede jeg mig ud i det.










Så skal jeg bare røre/ryste nogle gange til sukkeret er opløst, lade det stå i nogle måneder (jeg sætter det i køleskabet, da det er det eneste mørke og kølige sted i vores hus) - og supplere med flere brombær, efterhånden som de modner. 

Jeg glæder mig til vinterens isdesserter  

;o)


1 kommentar:

  1. Åh, lækkert - hvem der bare havde sådan et lager!

    - Anne

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz