tirsdag den 13. august 2013

Curry in a hurry

Ind imellem må man finde på nogle ret så tossede navne til sine strikkeprojekter på Ravelry, for "Cardigan til Emilie" og lignende er ligesom brugt...
Da jeg slog op til dette tørklæde var det derfor farven, der gav mig ideen - og samtidig var det et hurtigt lille stykke strik.



Garnet er lækkert, ultrablådt Malabrigo Yarn Silkpaka, som jeg købte i Fandango i Århus - dengang jeg rejste landet rundt med mit nye arbejde. Jeg havde lige præcis 7 minutter til at snuse rundt i butikken før lukketid...  og alligevel endte jeg med hele to nøgler lacegarn. Det andet ligger stadig på lageret og venter på det helt rigtige projekt (og måske venter det også på, at jeg igen føler trang til at pakke min hals i noget lidt lunere).

Mønsteret er Lilly Pilly laceshawl. Super let og hurtig strikket mønster - men, men, men...

Det hele ser så fint ud, når det er "arrangeret" på en gine.  I virkeligheden er jeg ikke helt tilfreds.  Kombinationen er uheldig, tror jeg.  Mønsteret er temmelig løst og formen lidt uheldig - og samtidig strækker garnet sig.  Det hele har derfor en tendens til at ende som lange, underlige ruller om halsen, uden at vise det fine hulmønster - og jeg skal konstant gå og trække i det.


Det bliver ikke gentaget - men det bliver til gengæld heller ikke trævlet op, for det er altså stadig super, super blødt, og en fed farve.

:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz