fredag den 8. juni 2012

Kom som dit idol

Sådan stod der i indbydelsen til den fest, som Emilie var inviteret til i går.

Jeg så for mig, hvordan jeg skulle tilbringe 2 dage bag symaskinen, fordi hun ville være Lady Gaga eller Medina.

Sådan gik det ikke. Da vi talte lidt om idoler og jeg spurgte hende, hvem hun gerne ville være, erklærede hun, at hun ville være "Ridelærer" ! 
Og det er da som hovedregel også søgeord som "Hest, Horse, I love Horses, Spring, Horse jumping" osv. der fører hende rundt på eventyr i YouTubes univers.

(Hø-hø...  Havde du spurgt en ung Frau Putz om hendes idoler, havde du sikkert fået et længere tirade om WHAM, Nik Kershaw og række andre 80'er popstars).

Nå... Men Emilies ridelærer Sarah har langt krøllet hår, går ikke med make-up, ses oftest i ridebukser og ridestøvler og med en ridepisk i hånden, så...



Emilies kopi af Sarahs normale attitude er dog ikke helt i skabet endnu...  Tror hun må arbejde lidt mere med den...


;o)

Festen blev holdt som afslutning på Emilies periode i "Indskolingen".

Hold da lige fest, hvor går tiden hurtigt.  Næste år starter hun på "Mellemtrinnet" - og skifter stort set alle lærerne ud. Det er noget helt, helt andet, end da jeg selv gik i folkeskolen. Vi havde den samme klasselærer, matematiklærer, engelsklærer osv. igennem hele forløbet.
Trygheden og fortroligheden med lærerne er noget af det, man mister ved den nye struktur. Til gengæld bliver det faglige niveau højere. 
Jeg kender til børn, der har været kede af skiftet. Har mistet deres struktur. Skal forholde sig til alt for mange nye voksne på en gang. Lærere som ikke har opnået respekten fra eleverne endnu. Klasser som nærmest falder fra hinanden.
Jeg håber Emilies overgang til mellemtrinnet bliver lettere. Det er ikke den mest harmoniske og ukomplicerede klasse hun går i...
Lidt mavepine har man vel altid, når ens børn bliver kastet ud i nye udfordringer.

3 kommentarer:

  1. Forhåbentlig er der en enkelt lærer eller to med, som kan holde fast i en struktur, mens alle de nye kan se med nye øjne, og være med til at skabe noget godt.

    Det er den oplevelse jeg har haft - specielt med den store.

    SvarSlet
  2. hehe sikke en fin udklædning. Jeg tænkte på om en ridehjelm er meget større end en cykelhjelm. Jeg påtænker nemlig at sy en taste til mine venindes ridehjelm. Jeg ved mønstret passer til en cykelhjelm str large, men jeg har faktisk aldrig haft fat i en ridehjelm og jeg synes ikke veninden skal spørges når nu hun skal have en gave :) Håber du kan svare mig. :)
    På forhånd tak Emma

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emma
      Emilies ridehjelm har skygge - men minder ellers om en cykelhjelm i størrelse.
      God fornøjelse med gaveprojektet.
      ~ Karina

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz