torsdag den 14. juni 2012

118...

Dagens blog-indlæg nr. uendeligt-mange...  men jeg synes da lige, at I skal se, hvordan 118 muffins i 7 forskellige farver og 5 smagsvarianter ser ud...   De fylder egentlig forbavsende lidt i delvist sammenpakket tilstand, ik'?


OK, der er også kun 110 muffins på billedet, for de sidste 8 var vi lige nødt til at prøvesmage...


Vi var altså også nødt til at prøvesmage den Frosting, som jeg har fundet frem til - vha. Google, sammenligning af 20 opskrifter, læsning af omkring en halv million kommentarer og anmeldelser af bemeldte 20 opskrifter osv... 
Den var udmærket.  Ikke helt sød nok til de ikke-så-søde chokolademuffins. Rigeligt sød til de sødere hindbærmuffins. Altså bliver det en slags kompromis...

Lige om lidt ligger de 110 muffins i fryseren. Jeg glæder mig til at få gjort rent bord. Må indrømme, at duften på et tidspunkt var lige vel overvældende...  og min kagetrang forsvandt sjovt nok i takt med at antallet af færdigbagte kager steg og steg...

Nu kan jeg så gå og glæde mig over, at beboerne i Huzet har lovet at hjælpe med at pynte kagerne.  Gad vide, om de helt ved, hvad det var de sagde ja til, da jeg sendte dem forespørgslen i en uskyldigt udseende lille SMS...  

;o)

6 kommentarer:

  1. Maa man smaaaaaage?????????

    SvarSlet
    Svar
    1. Sæ-fø-li! Du kigger bare liiiige forbi, Lin ;o)

      Slet
  2. Mums, hvor ser det bare godt ud. Jeg har dog kun bagt 15 cupcakes i dag ;-)
    Og jeg undrer mig over hvordan det kan være at mine kager "rejser sig" på midten i stedet for at forblive falde, ligesom dine kager? Ved du mon hvorfor??? Hvilken opskrift bruger du?
    Kh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Jeg bruger en helt almindelig opskrift på en muffins-grund-dej... Måske fylder du for meget i formene, så de er lang tid om at blive gennembagt. Så "knækker" toppen og den ubagte midte vælter ud lidt ligesom en vulkan. Det sker i hvert fald, når jeg fylder mine forme lidt for meget. Jeg fylder ca. 2/3 af formen - bager ved 175 grader i ca. 25 minutter.

      KH Karina

      Slet
  3. Nu du har fundet den ultimative frosting, må vi godt kigge med på opskriften?
    KH Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ultimative frosting... afhænger jo af den der smager...
      Men jeg har blandet følgende:

      50 - 100 g blødt smør (Mængden afhænger af, hvor meget smørsmag du ønsker)
      200 g. Philadelphia smøreost (Stuetemp. ellers klumper den)
      200 - 300 g flormelis (Mængden afhænger af, hvor tyk du ønsker din frosting)
      Evt. smag (Vanillesukker, citronskal, cacaopulver - 50 g til denne portion giver en lækker chokoladefrosting)
      Evt. farve
      Alt piske sammen og tylles eller smøres på dine muffins.

      Portionen rækker til ca. 12 - 24 cupcakes afhængigt af mængden...

      God fornøjelse.

      Slet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz