torsdag den 14. juli 2011

Staycation

Vi holder ferie "hjemmefra" i år.  Stay at home vacation - eller Staycation.

Det var dog med den "vi-lover-os-selv-og-hinanden"-klausul, at det hele ikke skulle gå op i arbejde i hus og have. Det er nemlig alt, alt for nemt at falde i det hul.
Derfor lavede vi en laaaaang liste over ting, som vi kunne foretage os i Københavnsområdet. Både aktiviteter til solskinsdage - og til de uundgåelige regnvejrsdage.

Det er begrænset, hvor meget vi har leget "turister" i København. Sådan er det vel oftest med det område man bor i?  Sightseeing i København var derfor en del af vores plan.
Med turen til Trekroner Fortet og den medfølgende havnerundfart blev der slettet en del af punkterne på listen.
En anden solskinsdag var vi en tur rundt i indre by - hvor "Bjergkøbing Grand Prix" blev genset i biografen - efter en tur på "restaurant" (aka Jensens Bøfhus. Kan I se af "", at jeg er mere til A Hereford Beefstouw?  De gode bøffer er dog bedst, når de indtages uden krudt-i-rumpen-børn i nærheden...)

- og så skal man selvfølgelig også i ZOO, hvor jeg faktisk ikke har været i flere år...  Nu har vi dog købt årskort, så mon ikke jeg får rig mulighed for at gense mine yndlingsdyr - Elefanterne og tigrene...

Ah... man kunne jo lige snuppe sig en lur - og flytte en doven snabelfuld sand...

Tigrene plejer også at ligge dovent hen, men der var faktisk temmelig meget leg i dem på denne dag. Så minder de mig i endnu større grad om vores egne huskatte - omend i en noget større udgave...


Åh... hvad ville jeg ikke give for at få lov til at klø sådan en blød basse imellem ørerne?  Hm... måske ikke mit liv eller min førlighed, men...  

Uh... jeg elsker tigre.

Zebramangusterne fik også megen opmærksomhed - specielt de små unger var sjove

Yep... ZOO hører bestemt til på en Staycation i København.

I dag siler regnen ned udenfor - og jeg tror perleværkstedet kalder. Når altså morgenmaden engang er indtaget. Vi sover nemlig læææænge i øjeblikket (eller det gør ungerne og Gemalen...) og tager det stille og roligt om morgenen, hvis vi ikke har ud-af-huset-planer.
Ferie er jo også at dvaske rundt i nattøj til klokken 11...

:o)

7 kommentarer:

  1. Det kan være særdeles dejligt at holde ferie hjemme, og især hvis man sørger for at have noget fornuftigt ufornuftigt at tage sig til... ;-)

    SvarSlet
  2. Sikke dejlige opleveser I får lige i nabolaget. Det er så rigtigt, at det sidste sted, man ser på seværdigheder er i den by, man selv bor.
    Dine billeder fra Trekroner er meget smukke :)
    Fortsat god ferie,
    mette

    SvarSlet
  3. Yes. Kend din by osv.

    Vi har lige tilbragt nogle dage i delebåden, fordi yngstedatteren ønskede alenetid.
    Regnen stod ned i tove og det blæste for meget til at sejlenogen steder hen, så det blev lidt kolonihaveagtigt.
    Men bestemt anderledes!

    (Se min give away)

    SvarSlet
  4. Børnene elsker jo bare det med at kunne tage den med ro, være sammen med forældrene og lege til de trimler....
    Der er mange dejlige steder i Kbh!

    SvarSlet
  5. Zoo er et HIT, vi elsker i hvert fald også at komme der.
    Det er altid sjovt at tage på opdagelse i det område, man bor i. Man oplever ofte nye ting og kommer til at holde af "hjemegnen" endnu mere ;)

    SvarSlet
  6. Jeg er også begyndt at tage på "tour" i min egen by, og nyder det meget. Med mit gode togkort, kommer man jo alle steder "gratis", når man først har det. Og det er altid sjovt at fotografere nye steder.

    Zoo, er også et hit netop fotomæssigt (vild med dit af elefanten), og jeg elsker også de store rovdyr, men er lige så glad for løverne (måske fordi, jeg er løve).

    Det kan varmt anbefales, at se noget af sin egen by. Helt sikkert.

    SvarSlet
  7. Det er det jeg vil kalde en fed ferie. Skoenne billeder fra Zoo. Der har jeg ikke vaeret siden jeg var lille.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz