fredag den 8. april 2011

Skift

(Billedet er lånt her)

En meget god veninde skal i morgen flytte fra parcelhus til en lejlighed i huset på billedet herover.
I det der bliver kaldt Københavns Venedig...  Sluseholmen.

Sikke et skift, tænker jeg - og det har fået mig til at tænke på, hvor meget ens liv bliver påvirket af, hvor man bor.
Hvor haven - alt afhængigt af ens ambitionsniveau og "havestil" - kræver en vis arbejdsindsats, kræver hendes altan ikke mange timers arbejde for at være en blomstrende oase.  Til gengæld kræver små børn konstant opsyn, når de leger i gården, for der er ikke langt fra porten til det dragende vand. Der er ikke nogen, der kan drukne i vores haves fuglebad.
Huset kræver en arbejdsindsats. Specielt når man køber noget af ældre dato, som kræver renovering. Hendes lejlighed er ny, og boligselskabet står for vedligeholdelse. Ind imellem kunne jeg godt drømme om at kunne ringe til viceværten...  Til gengæld kan jeg selv bestemme, om jeg vil skifte gulvene ud eller flytte en væg.
Fordele og ulemper...  Sikke en lang liste jeg kan "tænke mig til". Om et par måneder kan hun lave en meget længere liste, med udgangspunkt i erfaringer.  Gad vide, hvilken boligform, der vinder på fordele på hendes liste?

(Billede lånt her)

Men den udsigt over vandet...  Den kunne jeg godt drømme om at flytte hjem i baghaven.
Gad vide, hvad det vil koste at købe "et par" grunde og grave sig en kanal?

;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz