tirsdag den 29. marts 2011

Jeg nærmer mig...

Det er vel efterhånden...  bum-bum... halvandet år siden, jeg kastede mig ud i at hækle lapper til et tæppe til Andreas. 
Lapperne har så hygget sig i en pose, mens jeg har lavet noget helt andet - men nu fik jeg pludselig lyst til at svinge hæklenålen igen, og nu har jeg efterhånden så mange lapper, at det næste jeg skal til, er at hækle dem sammen.



Jeg har på nettet fundet en video, som uendeligt detaljeret - i mange og laaaaaange afsnit... viser en metode til sammenhækling, som er pæn på begge sider. Flat braid joining. 

Det kaster jeg mig ud i lige om lidt - og måske bliver det tæppe faktisk færdigt i dette årti


;o)

3 kommentarer:

  1. Det ser ud som en ret fin sammenhækling. Jeg forestiller mig at den faktiske snoning i stedet for fastmasker om buen i den tidligere firkant giver en rigtig fin afslutning.
    Jeg glæder mig til at se nærmere på det engang.

    Selv har jeg gang i nogle stangmasker, der gerne skulle ende som grydelapper. jeg synes bare ikke det ligner noget, der er godt mod varme.. Men hvis nogens farmor har kunne bruge dem, så kan andre vel også :)

    SvarSlet
  2. Jeg håber da snart du bliver færdig, for jeg syntes det er nogle meget smukke farver du har liggende.

    SvarSlet
  3. Det skal nok blive færdigt - og godt. Jeg har altså også projekter, som har ligget i skuffen l.æ.n.g.e...

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz