tirsdag den 2. november 2010

Kun krummerne tilbage


Så meget er der tilbage af det ene "Pumpkin Bread" som jeg bagte i dag - og det var stort. Det andet "brød" ligger i fryseren, og det er vist heldigt nok, for ellers ville det sikkert være spist i morgen. Kagerne smager hen ad gammeldags krydderkage.

Opskriften fik jeg som tidligere nævnt fra Michelle i New England, USA. Du finder den lige her - men jeg har tilladt mig at "oversætte" den til metriske mål.

Michelles Pumpkin Bread

(Opskriften giver 2 brød str. rugbrødsform.)

700 g. sukker
2 ½ dl. olie
4 store æg

5 dl. græskarpuré (Fremgangsmåde her - alternativt 500 g. fra dåse tilsat 2 dl. vand)

500 g. mel
2 tsk. natron
½ tsk. bagepulver
1 ½ tsk. salt
½ tsk. kanel
½ tsk. muskatnød
½ tsk. allehånde
½ tsk. stødte nelliker

(2 ½ dl. hakkede valnødder eller dadler. Jeg tror bestemt også, at rosiner ville være godt)

Æg, sukker og olie piskes sammen. Græskarpureen røres i. De tørre ingredienser blandes og røres i dejen.
Fyldes i 2 smurte brødforme og bages ved 175 grader Celcius i ca. 50-60 minutter til gennembagt. Dæk evt. til med alufolie, hvis den bliver for mørk.

Det er vigtigt at smøre formene - også selv om det er slip-let. (Spørg mig, hvordan jeg ved det...)

;0)

Michelle - we all loved your "bread". Only the crumbs were left after the four of us had afternoon tea. Good thing I put the other cake in the freezer - and I also have enough left of the pumpkin-puree to bake this portion twice more.
Thanks for sharing your recipe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz