torsdag den 30. september 2010

På med kronjuvelerne


Louisa havde fundet på noget nyt, vi skulle prøve på perlekursus II. Fingerringe med udskiftelig top - og det var sjovt at prøve at arbejde på en helt ny måde.



Princippet ses på billedet herover. En ringtop bygget op omkring en møtrik - som så kan skrues på en fingerring af børstet stål med indbygget gevindstykke.

(Forbehold for forkerte fagudtryk. Gemalen har belært mig om (!), at det ikke hedder det ene og det andet, men noget helt tredie, så nu er forvirringen vist total. Han er fagnørd!)

Jeg fik lavet tre "topstykker". (Og ja! Jeg ved godt, at det er noget, der hører til i en bil, men hold nu kæft, ik'...)


Turkis blomst.

Babs ringen. (Tror måske ikke, den ville sælge helt så godt i lyserød udgave...)


Og grøn ring med indlagt blomst (og luftbobbel, som var så meget med vilje! Kunstnerisk frihed... eller noget!)
;o)

Det er nogle ordentlige tvebakker, og de vækker med garanti opmærksomhed. Til gengæld behøver man kun den ene ring til at pifte det mest kedelige sæt tøj op.

5 kommentarer:

  1. Hvor er du bare blevet dygtig. Fagord, ja pyt med dem, vi ved hvad vi snakker om hihi.

    SvarSlet
  2. Jeg synes altså du er ret så fantastisk ... de er superfede :)

    SvarSlet
  3. Min søde hr. kæreste spørger: hvor stort er gevindet? Er det et M3 eller et M4?

    Det er vistnok noget med størrelsen af gevindet.. og spørg mig ikke, hvorfor han vil vide det, jeg ville bare vise ham dine superflotte ringe... og hvad ser han... møtrikker og gevind :)

    SvarSlet
  4. Hvor er du SEJ!
    Mere wauw!
    Wrauw!

    SvarSlet
  5. Åhh, de er smukke og übercool!

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz