mandag den 9. august 2010

Cooking mojo

Jeg har igennem en længere periode været totalt uinspireret og uengageret i mit køkken.

I lost my cooking mojo.

Nu er det heldigvis ved at komme tilbage. Jeg har igen så småt lyst til at lave mad og bage.

Både fredag og søndag blev stort set brugt i køkkenet. Fredag var det Gemalens fødselsdag med dertil hørende kage-orgie og besøg af madklubben til en gigantisk omgang lasagne (incl. en portion produceret til fryseren) - og søndag kastede jeg mig ud i storproduktion af boller og fiskefrikadeller (og en omgang ovnrengøring, som ikke hører til det mest spændende køkkenarbejde...)


Nu er fryseren derfor fyldt med 75 boller af 2 varianter. Rugkerner, rugmel, øl og kardemomme giver karakter til de mørke - hvedekerner, speltmel, hørfrø og koriander til de lyse.

Fiskefrikadeller af 2 kg fisk resulterede i ca. en halv million fiskefrikadeller. Der var derfor til 5 gange aftensmad, hvoraf de fire ligger i fryseren. Hvis jeg igen skulle miste min madlavnings mojo...

I dag står den dog også på mad-med-en-indsats. Karrykyllingen står og snurrer under låg - og spreder en fantastisk duft i hele huset.
Forhåbentlig er det alt sammen tegn på, at min mojo er tilbage.
:o)

9 kommentarer:

  1. Ihh. du godeste sikke en mojo og fryser at have...jeg har kun et par skuffer i min lille fryser og det er ærgeligt ikke at kunne lave store portioner når man alligevel er i gang med at stege og bage......uhm de ser lækre ud de frikadeller......

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg skal da love for, at madlavnings-energien er på banen igen. Du godeste, sikke en omgang. Og de fiskefrikadeller kunne jeg godt sætte tænderne i. Med remoulade, tak.

    SvarSlet
  4. Sikke en mojo :-)
    Og mums !

    KH Maria

    SvarSlet
  5. Eg vil også bli smitta av den iveren du har blitt smitta av! Dessverre er det lite tid i dag og i morgon, men torsdag skal du sjå:)

    SvarSlet
  6. Dejligt at energien er tilbage. det er dejligt at have noget i fryseren til en travl dag. Det med ovnen kender jeg godt, med hjemmebagt rugbrød, hvor olien der pensles med løber ned i bunden af ovnen, er min næsten altid beskidt. Jeg tænker tit hvordan de gør i de køkkener hvor glasset i lågen altid er blankpoleret. Pyt, jeg har mine ting fordi de skal bruges og ikke stå til pynt.

    SvarSlet
  7. Naar du engang er blevet traet af mojo'en, kan du saa ikke sende den ned til mig, suk. Og ehhh fiskefrikadeller, mums, hvad tid skal vi komme?????

    SvarSlet
  8. Så har du jo til gengæld haft en perle mojo på besøg, ik´!! Man kan jo ikke nå det hele. Men nyd det så længe, det varer ved :)

    SvarSlet
  9. Engang imellem skal man bare lige igang igen og så er det jo sjovt igen - stikker du ikke en bolle opskrift ud altså sådan cirkus hvor meget af de forskellige ting - har nemlig en familie der elsker boller & trænger altid til inspiration og ja dine lyder superlækre

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz