fredag den 7. maj 2010

Andreas' yndlingsblomst

Af nogen hadet, af andre elsket.

Andreas har flere gange højlydt erklæret mælkebøtterne sin kærlighed. "Det er min yndlingsblomst, Mor!"

Han har sågar forsvaret nogle af de eksemplarer vi har langs hækken...
Skældt et par af tøserne fra børnehaven hæder og ære fra, da de plukkede nogle af blomsterne en dag, de gik forbi vores grund på en af børnehavens gåture :o)

Jeg får også jævnligt buketter af ham - som til hans store fortrydelse ikke holder sig særligt længe i vaserne (og jeg gør altså mit bedste for at holde liv i dem!).
Heldigvis fatter han ikke mistanke, når jeg beder ham om at plukke ALLE de gule blomster i haven til mig.

;o)


Sådan helt, helt tæt på er det da egentlig også en ganske køn blomst.
Hvis blot man kunne få dem i hvid eller rosa i stedet...

;o)

1 kommentar:

  1. Ja, mælkebøtter er dejlige :)

    Også i overført betydning. Måske aner han den smukke symbolik ved blomsten, der kan skyde hvor som helst, selv midt på en vej op gennem asfalten.

    Klem

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz