tirsdag den 16. februar 2010

Aldrig nok


Efter en uges vinterferie i Norge må jeg endnu endnu engang konstatere... Det er aldrig nok.


Jeg tror aldrig, at jeg får for meget af Norge - og må erkende en smule misundelse på de norske bloggere (og andre nordmænd :o) ...) - for de får lov til at bo der, mens jeg kun kommer på et årligt besøg

;o)

Da jeg læste på universitetet besluttede jeg mig for, at jeg ville flytte til Norge efter studierne. Måtte bare op til fjeldene og de mørke skove.
Som med så meget andet her i livet blev alt ikke som planlagt. Jeg stødte ind i den mand, som senere blev til "Gemalen" - og planerne blev ændret.
Jeg græder ingen tårer over det - men kan godt mærke, at Norge stadig trækker i mig. Hver eneste år, når jeg kører igennem fjeldlandskabet klædt i sne og is, får jeg lyst til at pakke alt mit habengut og flytte derop. På trods af at sne og kulde absolut ikke er mit element

;o)


Well... i år var ingen undtagelse. For f... hvor er det bare smukt og vildt....


Nå... sneen har vi da for en gangs skyld også i Danmark - omend efterhånden i lettere smattet udgave - men hvor er dette land bare FLAAAAAADT at vende tilbage til efter en tur iblandt Norges fjelde.


Til gengæld har Gemalen indvilliget i, at vi skal holde vores sommerferie i Norge i år. Jeg glæder mig til at se fjeldene i en grønnere og lunere udgave.

3 kommentarer:

  1. Velkommen hjem. En eller anden vejr-mand sagde noget om en lille smule tøvejr i mit fjernsyn, så måske ser vi snart en erantis..., og så er Danmark jo dejlig. Også.

    SvarSlet
  2. Jeg er også helt vild med Norge og kunne såmænd flytte derop i morgen... Jeg nyder også vores hvide vinter til fulde :)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle skønne billeder - ser ud til at I har haft en dejlig skiferie. Nu glæder jeg mig endnu mere til vores snarlige skiferie i Sverige.

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz