torsdag den 22. oktober 2009

Grønt er sundt...

... for øjnene, i hvert fald.

Jeg er igen blevet farvemæssigt udfordret. Denne gang via Ravelry... Lisbeth K med bloggen Jaassi har kastet farven grøn i min retning - og "Det bliver da nemt", tænkte jeg. Jeg kan nemlig godt lide farven grøn.

Men, men, men...
Det viste sig at blive en del vanskeligere end først antaget... Der er grønt hjemme hos os, men mest i form af udsigt igennem vinduerne - og i mit klædeskab, men langt mindre i interiøret...
Nå... men grøn er heldigvis mange forskellige nuancer...

Lad os i bedste Frau Putz stil starte i køkkenet...

Her fandt jeg mine højt elskede tekrus fra PUP (Pretty Ugly Pottery), som har fulgt mig igennem mange år. Desværre har jeg nu kun 4 tilbage, heraf disse to med mørkegrønt "hår"...



Mørkegrøn småkagedåse. Som du sikkert har gættet: Uden fyld. Cookies holder nemlig ikke længe her i huset.


Frau Putz' opskriftbog. Den med alle de håndskrevne, overleverede, arvede guldopskrifter...

Selve bogen blev købt tilbage i... tænke, tænke... regne, regne... 1992 (!) da jeg var på studietur med min gymnasieklasse i Firenze. "Ægte håndmalet papir, lavet af Munkene..." (Ifølge sælgeren udenfor klosteret, i hvert fald! Hm...)


Turen fortsætter i stuen, hvor der er grønt på den smukke, gamle skoleplanche med æblerne.


Her er denne lysegrønne lampeskærm også at finde...


Over den hænger denne grønne "irrede" lampe. Normalt lægger man ikke mærke til den grønne farve, for den hænger i halvmørke. Til gengæld kaster lyskæden et meget hyggeligt lys i det mørke hjørne.


Det er vist ikke nemt at forestille sig, så jeg kaster lige et "i mørke"-billede ind også... og her kan I sandelig se alle tre ting samlet... og se, at den lysegrønne lampeskærm er alt andet end lysegrøn, når lyset er tændt. Hm...


I stuen finder man også en del af de kunstværker, som ungerne har lavet. Her et maleri af Andreas - og min helt egen "cow parade" wannabee, dekoreret af Emilie.


Hvor der er masser af grønt udendørs (Selvfølgelig mest om sommeren...) - så kniber det gevaldigt med at holde liv i planterne indendørs. Det eneste der kan trives bare NOGENLUNDE inde i Frau Putz' hus er ikke-vandkrævende sukkulenter...


(Faktisk er planten til venstre herover en af mine absolut yndlingsplanter. Den er nemlig af plastic og fra IKEA. Havde du spottet det?)

Se det var faktisk hele 8 grønne ting... Hvis man tæller planterne med.

Det er en lettelse, at jeg så ikke er nødt til at vise min ultimativt mest grønne ejendel frem... Min BANANA-BUNKER... En af disse utroligt smarte, can't live without ting, som jeg har købt hos Isabella Smith...

Hvem kan dog leve uden en Banana Bunker?

Så bliver bananerne jo mast i tasken.
De får Brune Pletter...
De bliver Ækle og Bløde...

Nej du... med en Banana Bunker kan du til enhver tid fremtrylle et styk frisk, umast, gul banan fra din taske.

Til gengæld er dine kolleger ved at brække sig af grin over din Banana Bunker.
Der bliver gættet FRIVOLT på, hvad den er til - særligt hvis du er så uheldig at efterlade den tom på dit skrivebord efter at bananen er spist.

Nej... jeg er heldigvis fri for at vise denne grønne tingest frem her på bloggen, så der også kan grines af Frau Putz' Banana Bunker i Bloglandia.

Heldigvis, siger jeg bare!



























Men heldigvis har jeg også masser af selvironi og humor... så her er den!
Til evig spot og spe!


;o)

Jeg tror snart, at Bloglandig har vist deres farveglæde frem for hele verden. HVIS der skulle være en enkelt læser af denne blog, som kunne tænke sig at tage udfordringen op, så er her en opfordring til at vise 7 ting i min yndlingsfarve... Petroleum. Jeg vil da enormt gerne se, hvad andre har, som jeg bare også må eje

:o)

1 kommentar:

  1. Tak for kigget på dine grønne fund! Er vild med den irrede lampe - og nå ja, banana bunker'en - den er da et must-have!

    Ha' en god dag.

    Lisbeth

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz