tirsdag den 4. august 2009

Begrænset - eller frigjort?

Jeg har købt stof...

Det er der sådan set ikke noget mærkeligt i... for der er ganske kort tid (25 dage! Uargh. Stress) til jeg skal til min lillesøsters bryllup - og et eller andet skal jeg jo have på...

Da jeg ikke lige er nogen "standard-størrelse" - og heller ikke har nogen intentioner om at bruge flere tusinde kroner på en skræddersyet kjole, som jeg skal have på en, måske to gange - så måtte jeg jo købe stof til at sy kjole af selv.

Som det næsten altid sker... så havde stofbutikkerne ikke det stof, jeg var på jagt efter...
Chiffon og satin/taft/satinfoer i samme - eller blot matchende nuance - var UMULIGT at opdrive.
Til gengæld fandt jeg noget mellemblåt "Shantung" (Fint navn for kunstsilke i 100 % polyester) som falder utroligt flot...

Farven er en mellemting mellem disse... og det skinner heldigvis (!) ikke som på billederne :o)

Frau Putz i vandfald...


Nu skal jeg så blot beslutte mig for, om jeg føler mig begrænset af stofbutikkernes manglende udvalg, idet jeg ikke kan komme til at sy den planlagte model...

... eller om jeg skal føle mig frigjort, fordi jeg nu er fri for mønsteret...


En ting er sikkert: Det kommer til at kræve en MASSE ekstra tid at lave eget design og ikke mindst mønster til dette blå Waterfall!

Tick-Tock-Tick-Tock...

5 kommentarer:

  1. Puh ha der er du vist kommet på en lille opgave;0) Altid svært når man har en ide i hovedet og stoffet ikke er til at opdrive - håber du finder en løsning, nu ved jeg jo ikke hvor du bor, så det er svært lige at komme med en god ide til en stofbutik eller noget.....God arbejdslyst:0)

    SvarSlet
  2. Føl dig frigjort, det er helt sikkert det rareste. ;o) Jeg har just modtaget frø fra dig, hvor skønt med en lille extra overraskelse. :o) Tusinde tak for at du deler ud af din rigdom, ha' en dejlig dag :o)

    SvarSlet
  3. UHA vis endelig frem!

    SvarSlet
  4. Herlig at du kan gå ut og kjøpe stoff og så berre sy ein kjole! Det må vere eit gode, og ikkje ei begrensing. Lykke til med kjolesying!!

    SvarSlet
  5. La kreativiteten blomstre. Gleder meg virkelig til å se hvordan resultatet blir. Har stor tro på at det kommer til å bli nydelig slik alle de andre tingene du lager. Klem:O)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz