onsdag den 1. juli 2009

Feriedag i Fårup

Familien Putz er netop vendt hjem fra en miniferie i Nordjylland, hvor Frau Putz jo trådte sine barnesko...

Sikke meget vi nåede i løbet af de få dage!
Jeg regner med at blogge lidt om det de kommende dage... Først lidt om vores tur til Fårup...

Det var helt vildt, derude i skoven, i Fårup Sommerland

Jeg har været i Fårup Sommerland næsten hvert år fra jeg var en lille pige og til jeg flyttede fra Jylland - og nu igen med mine egen børn igennem de sidste tre år.
Da Frau Putz var lille var den vildeste attraktion en svævebane ud over søen (Oh gru. Tænk, hvis man tabte sin ene sko...) og et tog.
Svævebanen er væk, men toget er der til gengæld stadig + så meget mere, at man ikke kan nå alt på en enkelt dag.

Her er der VIRKELIG dømt Sommerland med Vand-aktiviteter, Action-aktiviteter og Familie-aktiviteter. Alt sammen placeret midt i en stor skov.
Det er skønt - og sjovt for hele familien.


Der er masser af aktiviteter, hvor man skal være fysisk aktiv. Andreas er vild med at balancere i øjeblikket, så deres "jorden-er-giftig"-bane var et stort hit.

Her er det Emilie, der prøver "nutidens svævebane". Her gør det til gengæld ikke så meget, hvis man taber sin ene sko... ;o)




Gemalen blev lokket til at hoppe trampolin med ungerne. Det største hit er når de sidder klæbet til hans ben - og han hopper med dem. Temmelig anstrengende...

... men meget, meget sjovt...

En af de aktiviteter jeg kan huske fra min egen barndom var hestene. Det har aldrig været det dyr Frau Putz er mest tryg ved - og det er det fortsat ikke. Men... jeg måtte jo gå sammen med Andreas, for børn under 5 skal trækkes af en voksen, så... Og de er jo godmodigheden selv, eller hvad...
Andreas var ikke særligt stolt ved situationen. Her i kø kort før start...
... og endnu værre blev det, da hans (krapyl af en) hest nægtede at gå. Det er vist meget godt, at Gemalen ikke zoomer ind på ham lige i dette øjeblik...
Emilie elskede til gengæld hvert sekund.
Men så gik det heldigvis fint for Andreas, da hesten først ville gå fremad...

... og nøj, hvor var han bare kry, da turen var overstået ;o)

Gemalen var også temmelig lettet da denne tur var overstået. Det lignede en helt almindelig "kålorm" - bare en lidt længere tur, og i noget mere opskruet tempo, end jeg husker kålormen...
Da turen så var færdig (troede du!) startede en BAGLÆNS tur i lige så opskruet tempo - og af samme (laaaaange minutter) længde.

Så var der lidt mere adstadigt tempo over nogle af de andre forlystelser i børnetivoliet...


Køreskole...


Hoppepuder...

Kanosejlads...

Vandcykler... (Gemalen skal jo cykle Sjælland Rundt næste weekend, så han skulle lige holde formen ved lige...)

White Water Rafting i Fårup.
Det svinger...

Det hopper...
Det gynger...

Det sprøjter...

Det var et stort hit!
Og som en lille sidebemærkning:
Det er VILDT, hvor meget vand, der bliver pumpet rundt i den kunstige flod! Go home vandfald i Frau Putz' havedam... ;o)

Det vi ikke nåede var bl.a. alle de vilde rutchebaner (Nok ikke lige noget for børn på 3 og 6 - men om nogle år...), vandlandet (Det var ellers varmt nok...) og en hel masse andet.
Man kunne sagtens bruge 2 dage i Fårup - men med en hviledag imellem! :o)

3 kommentarer:

  1. Det ser sjovt ud!:-) Det var godt at se jer efter jeres Fårup-dag i mandags! Jeg glæder mig til at læse om jeres Lønstrup-tur, når du når dertil.
    Lidt nordjysk brok til at slutte af på... Pedal-både?!? Er du blevet københavner eller hvad? Det er sgu da vandcykler!

    Kh
    Mads

    SvarSlet
  2. Jamen... det havde jeg altså også skrevet først... men så kom min Københavner-mand lige ind og sagde, at de altså hed Pedal-både...
    Jeg retter straks ind, Herr Putz!

    SvarSlet
  3. Hæhæ... Så den nordjyske intuition er stadig i behold. Godt at høre. Så er der håb endnu:-)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz