mandag den 15. juni 2009

Farver i haven

Der er masser af blomster i haven - også selv om de fleste af træerne for længe siden har smidt de sidste, og nu blot er klædt i grønne gevanter.

I forhaven blomstrede denne enlige silkepæon imellem alle rosenknopperne og de sidste hvide natvioler.
De engelske roser står også i knop og nyder solskinnet...

... og klatreroserne "Coral Dawn" springer snart ud i klar pink.


I bunden blomstrer salvie og dufter FANTASTISK. Hvor er jeg glad for, at jeg såede krydderurten Salvie i stedet for at købe staudesalvie. Jeg er vild med det "vilde", lidt forvoksede udseende - og brumbasserne er enige med mig!
De bliver snart afløst af lavendel, som står i knop.
I baghaven er den første knop på denne HVIDE (!) klematis "Miss Bateman" sprunget ud. I dette tilfælde tror jeg, at planteskolen har fået byttet en smule rundt på nogle skilte, men jeg er skam ganske glad for min, selv om den overraskede lidt, første gang den blomstrede... :o)
Den hvide klematis i forhaven overraskede til gengæld ikke.
Well... en lille smule overrasket blev jeg nu alligevel, for jeg havde ikke troet, at blomsterne var så STORE. De er simpelthen overdådige...
Jeg ELSKER klematis - og jeg tror, at jeg må købe nogle flere. Når først raftehegnet ind til naboen er malet...
Og så sprang den første sort krybende timian ud i et farveorgie. Sammen med "krybende brudeslør" (Min hukommelse svigter mig) farver den i øjeblikket stenhøjen i baghaven.
Senere springer blomsterne på den lyslilla og den hvide krybende timian ud. Det er skønt, at de afløser hinanden lidt, så farvesæsonen kan strækkes lidt.
Jeg elsker alle farverne i haven. Nu hvor mælkebøtterne ikke længere kan spolere farveskalaen...

1 kommentar:

  1. NYDELIG:)) Gleder meg til min ser slik ut...hehe:)

    Du det med månemannen som Kitchen Aid er neimen ikke dumt, skal finne malingsspannet med en gang;)

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz