onsdag den 18. februar 2009

"Kærlighedsgryde", sagde han

I dag var Frau Putz nede i det lokale "shopping-center"for at... shoppe.

Skulle egentlig blot købe en fødselsdagsgave til en kollega, men fik øje på en æblegrøn trenchcoat i vinduet hos Zizzy.
Det endte sandelig med, at jeg fik købt en ny forårsjakke - og det er kun den 18. februar.

Imens jeg shoppede, skulle Gemalen lave aftensmad, og jeg regnede egentlig med, at han ville lave karrykylling...
Men da jeg kom hjem var han ved at lægge sidste hånd på en portion Kyllinge "Stifádo". Skulle egentlig laves med hare, men det er jo ikke lige sådan at trylle op ad fryseren... :o)

Mums...

Ingredienserne minder lidt om dem, der anvendes i Pollo alla Cacciatore - men der er alligevel en stor forskel i smagen på de to retter, hvilket nok hovedsageligt skyldes anvendelsen af rødvin i den italienske version - og eddike i den græske.

Lagos Stifádo (Hare ragout)

1 hare (eller kylling) i mindre stykker
½ kg. små skalotteløg
Olivenolie

ca. ½ dl. eddike.
1 dåse tomater, helst hele cherrytomater.
Vand
2 fed hvidløg
1 laurbærblad
Rosmarin
Salt og friskkværnet peber

Kylling og skalotteløg brunes i olivenolie. Øvrige ingredienser tilsættes (mængden af vand tilpasses, så kyllingen er næsten dækket) - og det hele koger ved svag varme under låg, indtil kyllingen er gennemstegt. Smages til og serveres med brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz