torsdag den 23. oktober 2008

Skrumpe-hoved-tøfler

Ja, så var det jo, at Frau Putz som tidligere nævnt (i et anfald af garn-feber) kom til at købe dette...
... som skulle konverteres til tøfler i clogs-facon, som Frau Putz havde set på "Sofens" blog.

Efter lidt korrespondence med Sofen alias Janne i Norge modtog jeg en opskrift - og ved hjælp af den fik Frau Putz i løbet af 24 timer konverteret alt garnet først til dette




... tøfler til Big-Foot ?...

... som Frau Putz puttede i vaskemaskinen ved 40 grader - og ud kom dette, som mest af alt lignede skrumpehoveder
Frau Putz troede aldrig, at det skulle blive til tøfler, men efter en del hiven og sliden blev de strukket til ganske små tøfler, som heldigvis passer Prinsessen.

Hvem skulle nu have troet det? Sikke en omgang krymp. Alt garnet er brugt. 2 nøgler á 100 g. Der var mindre end 2 meter af den mørkelilla tilbage - og ABSOLUT INTET af den lyselilla... Der måtte endda "fifles" lidt med kanten uden om tøflen, så der kunne være nok garn til at strikke sålen sammen...

Næste gang tror jeg, at de skal strikkes lidt større end Damestørrelse Small. Prinsessen bruger str. 33/34 i sko, så jeg var oprindeligt bekymret for, om de ville være for store.

Nu er problemet blot, at Frau Putz OGSÅ vil have skrumpe-hoved-tøfler... Der er faktisk allerede indkøbt 3 nøgler mørkelilla Natur-uld... Men hvad størrelse skal jeg strikke dem i ?????

Tusind Tak til Sofen/Janne for strikke-opskrift.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz