torsdag den 24. juli 2008

Mormor-sysler

Blev i går inspireret af anden blogger til at begynde at strikke trøje til Andreas.
Han elsker "Jakker", særligt sin strikkede, grønne bomuldscardigan med hætte, så den skal kopieres! Fandt fluks stor pose denimfarvet garn af bomuld/hørblanding på mit lager og gik i gang.

Den før omtalte blogger var fra Norge (Ret nordligt at dømme efter tidspunktet på året, hvor de får brug for hjemmestrikkede, lange, uldne underbukser!) og hun fører nøje fortegnelse over sit garnlager.
Der er åbenbart opstået et begreb i den norske hobby-strikkerverden, som hedder noget lig Garnslankning. Fidusen er at bruge mere garn end man køber - og det kan faktisk godt være MEGET SVÆRT, hvis man som jeg let bliver forelsket i lækkert garn.

Jeg tør ikke på nuværende tidspunkt gøre mit lager op, for jeg vil sikkert slå den norske blogger mange gange. Hun havde kun ca. 3 kg. garn på lager - eller det der i min verden svarer til ca. 3 af de 15 - 20 poser jeg ligger inde med. Alt sammen købt fordi det bare var noget lækkert garn - og måske tilmed var på tilbud...

Ja-ja, jeg ved det godt. Jeg har garn til flere års forbrug, men lad mig citere dette gamle ordsprog...
Hvad man ikke præcis ved, har man ikke helt så ondt af!
Forvent derfor ingen optælling af mit garnlager foreløbig !

Lager-fænomenet gør sig også gældende for mit stof - hvilket har fået Karsten til at stemple mig som "En posedame med et stofmisbrug". Hm...

Med hensyn til stoffet skal det dog retfærdigvis siges, at jeg har brugt mere end jeg har købt, så det regnskab balancerer rimeligt lige nu. Der er dog stadig meget på lager, så det er heldigt at syklubben fortsat er aktiv hver tirsdag! Og man skulle jo nødig løbe tør!

Glæder mig faktisk til at komme videre med trøjen. Jeg tror, han vil elske den!
Og så kan man jo altid strikke mens man ser "Le Tour"... (Nøj, hvor var det spændende i går!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz