tirsdag den 1. juli 2008

Feriesysler

Ja, så er ferien overstået! En uge med megen aktivitet - og mange timer i en bil med 2 små unger (Som sandt at sige klarede bilturen bedre end deres mor!)
Hjemme igen efter tur til Jylland kom Frau Putz rigtigt i gang med husmoder-aktiviteterne. Der blev på en enkelt dag skyllet 7 kg. jordbær - og herefter lavet jordbærmarmelade, jordbær-rabarbermarmelade og en portion skovbærmarmelade med de sidste bær fra sidste år - samt frysetøj af rå jordbærpuré. Resten af bærrene blev frosset ned til jordbærgrød - og så var Frau Putz altså ved at kaste op af lugten af jordbær - og ungerne havde mavepine.
Det der med "frysetøj" er simpelthen verdens letteste marmelade - og det smager fuldstændigt FANTASTISK!
Here's what you do:
Skyl jordbær og put dem i blender eller foodprocessor. Blend.
Tilsæt sukker efter smag - og evt. Hvid Melatin (Til Frysetøj) hvis det er for tyndt.
Fordel det i plastkrus eller plastkopper, dæk med film og alufolie - og frys det ned.
Når du får lyst til smagen af sommer tager du en portion og tør op i køleskabet.
Serveret.

1 kommentar:

  1. Tak for din opskrift på frysetøj--
    jeg har i flere år også lavet lækker frysetøj af bl.a. udstenede kirsebær - men kunne ikke mere få "geleringsmiddel til frysetøj" i brugsen, og jeg anede ikke hvad jeg så skulle bruge - Men du skriver om hvid melatin....det har jeg aldrig hørt om før - men det fås vel i et velass. supermarked..
    m.v.h. og tak elly

    SvarSlet

Hej.
Som de fleste andre bloggere ELSKER jeg kommentarer - så læg gerne en hilsen her ;o)
KH
Frau Putz